đĄđ±VĂRMĂRSĂKLET – PILLECUKORTESZT đđąâ
SzerzĆ: admin KözzĂ©tĂ©ve:
đĄđ±VĂRMĂRSĂKLET - PILLECUKORTESZT đđą
Könyvajånló
A csecsemĆk kĂŒlönbözĆ vĂ©rmĂ©rsĂ©klettel szĂŒletnek, ezeket a veleszĂŒletett eltĂ©rĂ©seket igen hamar Ă©szreveszik a szĂŒlĆk a csecsemĆk Ă©rzelmi reakciĂłikbĂłl. EltĂ©rĂ©seket mutatnak Ă©rzelmi reakciĂłjukban, tevĂ©kenysĂ©gszintjĂŒkben, a figyelem , összpontosĂtĂĄs szabĂĄlyozĂĄsi kĂ©pessĂ©gĂŒkben. Ezeknek a kĂŒlönbsĂ©geknek megvannak a biolĂłgiai alapjaik, hiszen a magzatot mĂĄr hĂłnapokon keresztĂŒl befolyĂĄsolta a mĂ©hen belĂŒli egyedi környezet.
Az tĂ©ny, hogy minden csecsemĆben megtalĂĄlhatĂł valamennyi Ă©rzelmi sajĂĄtsĂĄg, vannak aktĂv Ă©s kevĂ©sbĂ© aktĂv, Ă©rzĂ©kenyebb Ă©s Ă©berebb, mosolygĂłsabb Ă©s fĂ©lĂ©nkebb csecsemĆk. TĂĄrsas kĂ©szsĂ©gekben is eltĂ©rnek egymĂĄstĂłl, bĂĄtran ismerkedĆs babĂĄkon keresztĂŒl a zaklatott, vagy visszahĂșzĂłdĂł babĂĄkig.
ElevensĂ©gĂŒkben Ă©s reakciĂłjukban, mozgĂ©konysĂĄgukban is kĂŒlönböznek. Ezek a vĂ©rmĂ©rsĂ©kletbeli eltĂ©rĂ©sek nem csupĂĄn abban mutatkoznak , hogy a babĂĄk mennyire aktĂvak, boldogok, szorongĂłak, vagy gondtalanok, hanem a szĂŒleikben is, hogy Ćk mennyit mosolyognak, jĂĄtszanak, nevetnek, alszanak stb. A gyermekek Ă©rzelmi magatartĂĄsa folyamatosan befolyĂĄsolja a szĂŒlĆĂ©t Ă©s fordĂtva. Az Ă©rzelmi beĂĄllĂtĂłdĂĄs azt is befolyĂĄsolja, hogy a gyermekek a fejlĆdĂ©si folyamat sorĂĄn milyen hamar, mennyire hatĂ©konyan Ă©s milyen körĂŒlmĂ©nyek között vĂĄlnak kĂ©pessĂ©-vagy maradnak kĂ©ptelenek-szabĂĄlyozni figyelmĂŒket, önuralmat gyakorolni.
(Walter Mischel: Pillecukorteszt)
0 hozzĂĄszĂłlĂĄs