Terápiáink

Terápiáink

ALAPOZÓ ALAPOZÁSA

kicsik- 3,5 - 4 éves korosztály játékos, mozgásos fejlesztése

Nevemhez fűződő módszer – melyet  akkreditált  felnőttképzés keretében is oktatok- az ötévesnél fiatalabb korosztályt célozza meg hatékony, célirányos, életkorhoz igazodó, alapozó terápiát megalapozó mozgásos, játékos fejlesztéssel, melynek célja a  prevenció, illetve a korai fejlesztés. Időben megkezdett fejlesztéssel, akár kiegyenlítődhetnek az elmaradt területek.

Hatékony lehet 3,5 – 4 éves  kortól:

  • bizonytalan mozgással rendelkező
  • beszédindító
  • mozgáskészségben lemaradó
  • korától fejlődésben elmaradó
  • viselkedési problémák
  • idegrendszer érését segítő
  • egyensúlyi problémák 

Heti 2×45/60 perc fejlesztés szükséges lehet!

ALAPOZÓ FEJLESZTÉS

hatásos lehet 5 éves kortól

Módszer a gyermeki idegrendszer mozgásos érzékszervi fejlesztésére

A fejlesztés moto-szenzoros jellegű, vagyis minden mozgással kapcsolatos agyi területet és minden ehhez  kapcsolódó érzékelő területet megmozgat. A szinaptikus rendszer újjáalakításán, megerősítésén és korrigálásán dolgozunk.

Nagycsoportos óvodás, kisiskolás, és felső tagozatos diákoknak:

  • beszédprodukcióban elmaradt
  • mozgásában ügyetlen
  • dominancia kialakulatlanság
  • figyelmi- érzelmi-indulati- akarati problémák
  • dyslexia veszélyeztetett, vagy már abban szenvedő
  • alaki dysgrafia tüneteit mutató
  • bármely okból fennálló idegrendszeri  éretlenség
  • autizmus  tüneteit mutató, de nem autista gyermeknek
  • enyhe értelmi fogyatékosság
  • látássérült gyermeknek, figyelmi fókusz javítása céljából
  • hallási nehezítettség esetén

Alapozó terápiás fejlesztés: Heti 2×45 perc fejlesztés

Maximális létszám 15 fő.

ALAPOZÓ TERÁPIA

hatásos lehet 5 éves kortól, kisiskolás, és felső tagozatos diákoknak

Módszer a gyermeki idegrendszer mozgásos érzékszervi fejlesztésére

A fejlesztés moto-szenzoros jellegű, vagyis minden mozgással kapcsolatos agyi területet és minden ehhez  kapcsolódó érzékelő területet megmozgat. A szinaptikus rendszer újjáalakításán, megerősítésén és korrigálásán dolgozunk.

Nagycsoportos óvodás, kisiskolás, és felső tagozatos diákoknak:

  • beszédprodukcióban elmaradt
  • mozgásában ügyetlen
  • dominancia kialakulatlanság
  • figyelmi- érzelmi-indulati- akarati problémák
  • dyslexia veszélyeztetett, vagy már abban szenvedő
  • alaki dysgrafia tüneteit mutató
  • bármely okból fennálló idegrendszeri  éretlenség
  • autizmus  tüneteit mutató, de nem autista gyermeknek
  • enyhe értelmi fogyatékosság
  • látássérült gyermeknek, figyelmi fókusz javítása céljából
  • hallási nehezítettség esetén

Alapozó terápia heti 2×90 perc vagy 3×90 perc terápia szükséges az elérni kívánt állapothoz!

HOMLOKLEBENY TORNA

gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt

Ez a módszer segít kialakítani azokat a képességeket, készségeket, amik elengedhetetlenek ahhoz, hogy a gyermekek (és felnőttek) az iskolai feladatokban (életben) megfelelően teljesítsenek. Olyan strukturált gyakorlatokat csinálunk, amivel agyunk teljesítőképességét, rendszerező képességét, sebességét jelentősen javíthatjuk. Megtanítjuk figyelmüket egyszerre több dolgon hatékonyan rajta tartani, egy dologra összpontosítani. A homloklebenyt stimuláljuk azzal, hogy mozgás, beszéd, és gondolkodás területét kötjük össze olyan feladatokkal, amik intenzíven fejlesztik a homloklebeny területét.

Hatékony lehet 6-7 éves kortól:

  • hiperaktív
  • autizmus spektrum zavar
  • aki szeleburdi
  • elfelejt rendszeresen feladatokat
  • nem tudja követni az óra menetét
  • rendszeresen kikerül a feladathelyzetből
  • feledékeny
  • memória,emlékezet,

Felnőtteknek:

  • napi rutin
  • szétszórt
  • összpontosításhoz
  • demencia prevenció

A fejlődéshez előzetes alapozó terápiás gyakorlatra van szükség, majd a homloklebeny torna ami heti 1x vagy 2x 60 perc , és napi 15 perc gyakorlás szükséges.

ISKOLA-ELŐKÉSZÍTŐ FOGLALKOZÁS

óvodás gyerekek számára

A foglalkozásokat úgy állítjuk össze, hogy egy órán, komplexen több területet érintünk, amelyek fontosak a sikeres iskolai beváláshoz. Ilyenek a nagymozgások, beszédészlelés, -értés, a grafomotorika, szociabilitás, figyelem, téri tájékozódás, emlékezet, kognitív területek fejlesztése, keresztező mozgások.


Hangsúlyt kap az írás, olvasás előkészítése, a matematika, a logikus gondolkodás , a tanulási képességeket meghatározó funkciók gyakorlása.

Heti 1x vagy 2x 45 perc

CSODALÁMPA MESECSOPORT

Bátorító, szorongásoldó, énerősítő mesecsoport óvodásoknak 6-7 éves kortól és 7-8 éves kisiskolásoknak

Metamorphoses meseterápiás módszeren alapuló alkotó – fejlesztő mesecsoport célja:

  • szorongások oldása
  • érzelmek, indulatok felszínre kerülésének vagy elfojtásának kezelése
  • belső, rejtett erőforrások megerősítése

hiszen a gyerekek, a teremtő képzelet erejének segítségével le tudják győzni a különböző akadályokat, erőre, bátorságra tesznek szert, amelyekkel a mese által nyújtott akadályok leküzdésének módját, át tudják tenni a való életbe is, aminek köszönhetően sokkal magabiztosabbá és nyitottabbá válnak a körülölelő világra. A mese útján segítségére lesznek próbatételek, varázstárgyak, meg a megszerzett tapasztalat, ami által fejlődnek, érnek.

Ajánljuk azoknak a gyermekeknek akik:

  • ­félénkek, túlzottan visszahúzódóak
  • szorongóak, nehezen oldódóak, nehezen szólalnak meg/ fel
  • korosztályukkal nem igazán tudnak kapcsolódni
  • beszoktatásuk az óvodai, iskolai életbe problémás
  • viselkedésproblémával küzdenek
  • iskolai teljesítményük nem tükrözi a valós tudást, /nincs tanulási nehézség érintettség/
  • esetleg pszichoszomatikus tüneteik vannak: bepisilés, dadogás, alvás, evésproblémák

8 alkalmas – heti 1×60 perc –  foglalkozást vezeti:

Floidl Andrea gyógypedagógus – metamorphoses alkotó – fejlesztő meseterapeuta

Márkus Laura múzeumpedagógus- képzőművész

LOGOPÉDIA

óvodásoknak 4 éves kortól, 7-8 éves kisiskolásoknak és felnőttek számára egyaránt

A következő területeken elmaradó fejlődésű gyermekeknek: artikulációs zavarok, nyelvi késés, beszédészlelés- értés, nyelvlökéses nyelés terápiája, grafomotoros fejlesztés, komplex nyelvi fejlesztés, diszlexia – diszgráfia terápia. Egyéni, kiscsoportos – két fős- személyre szabott haladási tempóban.

Heti 1x vagy 2x 45 perc

MOZGÁSFEJLESZTÉS FALMÁSZÁSSAL

óvodásoknak 4 éves kortól és 7-8 éves kisiskolásoknak

Szertornászként, amatőr mászóként, gyógypedagógusként a komplex fejlesztő hatást emelném ki. Összeállított feladatsorok igen hatásosan javítják a gyerekek:

  • izomtónusát
  • koncentrációs készségeit
  • fókuszált figyelem és a tartós figyelem nyújtását
  • szem-kéz -láb koordinációját
  • tudatos mozgástervezését
  • egyensúlyát
  • téri tájékozódását
  • irányok észlelését
  • szerialitását
  • kondícióját
  • koordinációját
  • ÖNFEGYELEMÉT
  • szociális érettségét

A mozgásfejlesztéssel egybekötött falmászás 4-5 gyerekkel működik hatásosan, nagyon jó kiegészítője az alapozó mozgásterápiának, így a foglalkozásokba ágyazva alkalmazzuk minden órán. 

Heti 2 x 45 perc

TANULÁSMÓDSZERTAN

6-8 osztályosoknak és középiskolásoknak

A 2×2 órás mini kurzus alatt, megismerjük azokat a technikákat, amik nagy segítséggel lehetnek a hatékony és módszeres tanulási folyamat elsajátításában. Kiválasztjuk azt, ami  személyiségünkhöz legjobban illeszkedik, aminek használatával eredményesebbé tehetjük a tanulást. A tanulási folyamat megismerésétől, az elsajátításig vezető utat bejárjuk, közben olyan sajátélményen alapuló gyakorlatokat, személyre szabott feladatokat kapnak a diákok , amik szintén erőteljesen pozitívan befolyásolják a tanulás dinamizmusát. Korosztályokra bontva: felső tagozatos, és középiskolás diákoknak szerkesztett kurzus, kiscsoportban max.8 fővel indul a tanév elején, hogy már a tanév korai szakaszában bevethetőek és használhatóak legyenek az ujonnan tanult technikák. 

Tartja:
Floidl Andrea
gimnáziumi gyógypedagógus, alapozó mozgásterapeuta, homloklebeny terapeuta